Освітні траекторії

 

                Формування та реалізація індивідуальних

                освітніх траєкторій для здобувачів освіти

Індивідуальна освітня траєкторія учня:

а) створюється на основі навчального плану;

б) розробляється самим учнем за підтримки вчителя, адміністрації, батьків, психолога;

в) включає: мету й завдання навчання.

Реалізація індивідуальної освітньої траєкторії учня у процесі профільного навчання передбачає побудову індивідуального освітнього маршруту.

Індивідуальна освітня траєкторія учнів складається з обов’язкової, варіативної та організаційної частин. Освітня траєкторія учня школи здійснюється через навчання відповідно до:

·       Функціональної моделі;

·       Допомогу вчителів при визначенні мети й завдань;

·       Виявлення труднощів й індивідуальних особливостей та підбір засобів, які забезпечують покращення результатів і досягнень учнів у навчанні;

·       Пізнавальну діяльність;

·       Позакласну та позашкільну діяльність, спрямовану на соціалізацію особистості;

·       Ігрову діяльність у рамках виховної роботи школи;

·       Додаткову освітню діяльність поза межами школи;

·       Педагогічну підтримку учнів (учитель – тьютор, консультант, модератор);

·       Формування інтелектуальних, моральних, естетичних, етичних цінностей, пошуку істини в атмосфері толерантності й довіри;

 

 

Створення індивідуальної освітньої траєкторії перетворює учня з пасивного „сприймача” готових знань на партнера педагогів у процесі власного розвитку, адже школяр, котрий бере активну участь у розробці освітньої траєкторії, зростає передусім у власних очах, почуває себе успішним. А це, у свою чергу, допомагає підвищенню самоповаги, активізує інтерес дитини до нових знань, сприяє інтелектуальному розвитку та самостійності.

Основні особливості індивідуальної освітньої траєкторії:

1) урахування індивідуальних особливостей та інтересів обдарованої дитини;

2) активна участь учня у визначенні змісту та форм роботи;

3) можливість розширення та поглиблення програмного матеріалу;

4) гнучкість програми;

5) розвиток ключових компетентностей (комунікативної, інформаційної, пізнавальної, самоосвітньої);

6) самоактуалізація та саморозвиток особистості учня;

7) зміна ролі вчителя (учитель - супроводжувач, тьютор, консультант, координатор);

8) супровід особистісного розвитку дитини.

Відтак, під індивідуальною освітньою траєкторією розуміємо персональний шлях реалізації особистісного потенціалу кожного учня в освіті, який забезпечує:

·       Опанування учнями змісту стандартів освіти;

·       Усіляке сприяння розвитку індивідуальних здібностей учня; засвоєння програм з шкільних дисциплін групами учнів, які мають високий рівень навченості;

·       Професійне самовизначення;

·        Створення необхідної основи для продовження освіти в професійній сфері.

 

Використання вчителями існуючих інтернет-платформ

або створення власних, де розміщуються освітні ресурси

v Платформа Google Classroom – це інструмент, що пов’язує Google Docs, Google Drive і Gmail, допомагає створювати і впорядковувати завдання, виставляти оцінки, коментувати і організовувати ефективне спілкування з учнями в режимі реального часу або в режимі дистанційного навчання.    

                        

v Google Форми (Створення анкет, тестів, опитувань) - цей інструмент дозволяє за лічені хвилини розробити тест чи опитування: створити форму, підготувати завдання, обрати тип відповіді.



v Віртуальна інтерактивна дошка Padlet - як майданчик для групової роботи для проведення «мозкового штурму», узагальнення та систематизації знань; для розміщення навчальної інформації,                                                                                                                   практичних завдань.



v YouTube - за допомогою  YouTube  ви зможете додати до своїх уроків інтерактивності, привернути увагу учнів до навчального предмета та зацікавити їх нестандартною формою роботи на уроці. Також YouTube корисний для зберігання відеозаписів уроків.

 


v Telegram, Viber, Facebook – програмні забезпечення для смартфонів, планшетів та ПК, які дозволяють обмінюватися текстовими повідомленнями, графічними та відеофайлами, підтримання зв'язку з дітьми.

 

Академічна доброчесність для вчителів

Академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, з метою забезпечення довіри до результатів навчання та наукових (творчих) досягнень.

Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками передбачає:

Ø посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

Ø дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

Ø надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;

Ø контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

Ø об'єктивне оцінювання результатів навчання.

За порушення академічної доброчесності педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники закладів освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

Ø відмова у присудженні наукового ступеня чи присвоєнні вченого звання;

Ø позбавлення присудженого наукового (освітньо-творчого) ступеня чи присвоєного вченого звання;

Ø відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії;

Ø позбавлення права брати участь у роботі визначених законом

Для забезпечення академічної доброчесності необхідно дотримуватися наступних принципів: 

- демократизм;

- законність;

- соціальна справедливість;

- рівноправність;

- професіоналізм та компетентність;

- повага та взаємна довіра;

- відкритість і прозорість.



                   Академічна доброчесність здобувачів освіти

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

Ø самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ;

Ø посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

Ø дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;

Ø надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності.

Порушенням академічної доброчесності вважається:

Академічний плагіат                    Самоплагіат

Фабрикація                                      Фальсифікація

Списування                                      Обман

Хабарництво                                    Необ'єктивне оцінювання

За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

·       повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);

·       повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми;

·       відрахування із закладу освіти (крім осіб, які здобувають загальну середню освіту);

·       позбавлення академічної стипендії;

·       позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.

 


 


Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

 

Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета; розрізняє та виконує відповідно до вимог лише елементи фізичних вправ:

Низький                                       1

Середній                                       2

Достатній                                     3

Високий                                        4

 

Учень (учениця) виявляє розуміння основних положень навчального матеріалу, наводить приклади; техніка виконання фізичних вправ має незначні відхилення від встановлених вимог, які аналізуються та виправляються з допомогою вчителя:

Низький                                        5

Середній                                       6

Достатній                                     7

Високий                                        8

 

Учень (учениця) володіє узагальненими, міцними знаннями з предмета; має достатню тактичну підготовку для виконання навчальних завдань; має системні навички техніки виконання фізичних вправ, що відповідають встановленим вимогам:

Низький                                        9

Середній                                       10

Достатній                                     11

Високий                                        12

                Система оцінювання здобувачів освіти

Обєктами оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках фізичної культури можуть бути:

ü Виконання навчального нормативу (з урахуванням динаміки особистого результату).

ü Техніка виконання учнями фізичних вправ.

ü Засвоєння теоретико-методичних знань.

ü Виконання навчальних завдань під час проведення уроку.

Для оцінювання розвитку фізичних якостей використовуються opiєнтовні навчальні нормативи передбачені навчальною програмою та нормативи запропоновані програмами кожного варіативного модуля по уроках вивчення.

Порядок складання нормативів визначає вчитель відповідно до календарно-тематичного планування.

При складанні  навчального нормативу за його показником визначають рівень досягнень (низький, середній, достатній, високий), а потім з урахуванням динаміки особистого результату виставляють оцінку в балах.






Формування ключових компетентностей 








Комментариев нет:

Отправить комментарий